tiistai 14. syyskuuta 2010

Yritys ja internetmarkkinointi

Sekä pienet että suuret yritykset voivat hyötyä internetin tarjoamista mahdollisuuksista. Erinomainen ja helppo tie on osallistua kumppanuusmarkkinointiin.

Kumppanuusmarkkinointi eli affiliatemarkkinointi perustuu siihen, että myyt palvelujasi ja tuotteitasi internetissä olevien verkkosivujen kautta.

Sinun kumppanisi, lukemattomat internetsivut ja blogit, ottavat mainoksiasi omille sivuilleen. Sinä itse yrittäjänä saat päättää, millaisille sivuille haluat mainoksiasi.

Kun satunnainen internetissä kävijä kiinnostuu mainoastamastasi tuotteesta tai palvelusta, hän klikkaa mainosta ja siirtyy sitä kautta yrityksesi sivuille.

Suomen suurimmat kumppanuusmarkkinointiverkostot ovat TradeDoubler ja TradeTracker.

Maksat onnistuneista kaupoista!
Kumppanuusmarkkinoinnin hieno puoli on se, että maksat palkkoita vain onnistuneista kaupoista. Voit itse päättää, paljonko provisiota kumppanisi eli internetsivun tai blogin ylläpitäjä saa. Jos provisio on pieni (esim. 4 %) kumppanit eivät laita mainoksia innokkaasti sivuilleen. Mitä suurempi (esim. 10 %) provisio, sitä enemmän saat mainoksia. Ja maksat siis vain tehdyistä kaupoista!

Kumppanuusohjelmilla:
  • parannat myyntiäsi
  • kohdistat paremmin mainontasi
  • tulet tunnetuksi markkinoilla
  • saat lisää liikennettä kotisivulle
  • saat ammattitaitoisen avun palvelun tarjoalta
  • pystyt helposti tuottamaan mainoksia
  • saat reaaliaikaiset myyntiraportit käyttöösi

Ensimmäinen askel
Ensimmäinen askel yrittäjällä on ryhtyä asiakkaaksi kumppanuusmarkkinointiohjelmaan. Koska olet yrittäjä, tiedät että hyvät päätökset pitää tehdä nopeasti. Tästä pääset tutustumaan kahteen suurimpaan kumppanuusmarkkinointiohjelmaan:

Ei kommentteja: